K tomu, aby se předešlo srážce vlaků v Pardubicích, chybělo mnohem méně, než se dosud vědělo.

HN zjistily, že v kolejišti čerstvě zrekonstruované stanice byly nainstalované i kolejové obvody pro starší typ vlakového zabezpečovače. Jen nebyly zapojené – kvůli strategii, kterou přijala v září 2021 ještě předchozí vláda a ta současná ji nezměnila.

Nynější ministr dopravy Martin Kupka (ODS) na přímý dotaz HN informaci o nezapojení obvodů potvrdil. „Zavedená pravidla říkají, že pokud se ETCS (jednotný evropský zabezpečovač) instaluje do roka, nezavádí se už liniový traťový zabezpečovač. Logice rozumím,“ řekl HN v úterý večer Kupka. Na středu svolal setkání s novináři, kde oznámil jiné řešení: v klíčové stanici české železnice se urychlí spuštění ETCS, počítá se zářím.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik chybělo k dokončení starého systému.
  • A je to ojedinělý problém?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.