K tomu, aby se předešlo srážce vlaků v Pardubicích, chybělo mnohem méně, než se dosud vědělo.
HN zjistily, že v kolejišti čerstvě zrekonstruované stanice byly nainstalované i kolejové obvody pro starší typ vlakového zabezpečovače. Jen nebyly zapojené – kvůli strategii, kterou přijala v září 2021 ještě předchozí vláda a ta současná ji nezměnila.
Nynější ministr dopravy Martin Kupka (ODS) na přímý dotaz HN informaci o nezapojení obvodů potvrdil. „Zavedená pravidla říkají, že pokud se ETCS (jednotný evropský zabezpečovač) instaluje do roka, nezavádí se už liniový traťový zabezpečovač. Logice rozumím,“ řekl HN v úterý večer Kupka. Na středu svolal setkání s novináři, kde oznámil jiné řešení: v klíčové stanici české železnice se urychlí spuštění ETCS, počítá se zářím.
Co se dočtete dál
- Kolik chybělo k dokončení starého systému.
- A je to ojedinělý problém?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.