Seriál Letecké katastrofy, který je stálicí i na českých obrazovkách, staví epizody podle mustru umožňujícího i úzkostlivějším divákům zachovat si důvěru v létání jako v bezpečný způsob cestování. Na začátku dílu je dramaticky zobrazena katastrofa, jádro epizody je vždy v hledání jejích příčin a katarzi vystresovanému divákovi přinesou opatření, která zajistí, aby se selhání podobného druhu už nemohla opakovat.
Pojetí tvůrců seriálu naštěstí odpovídá skutečnosti. Statistiky o nehodách ukazují, že důkladné vyšetření příčin průšvihu ve vzduchu a následné přijetí a dlouhodobé vynucování opatření k jejich eliminaci funguje. Kromě chyb posádky, zdaleka nejčastější příčiny nehod s fatálními následky, tato „metoda“ dlouhodobě zlepšuje řízení letového provozu, předchází vzniku závažných chyb při údržbě a pochopitelně i konstrukci letadel.
Jak do tohoto pojetí zapadá přiznání viny, které vedení Boeingu, jedné ze dvou korporací jasně dominující civilnímu leteckému byznysu, vyslovilo v případě katastrof zbrusu nového typu 737 Max?
Co se dočtete dál
- K čemu se Boeing zavázal.
- Kde mají kořeny jeho problémy.
- O čem by mohl být díl Manažerské katastrofy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.