Seriál Letecké katastrofy, který je stálicí i na českých obrazovkách, staví epizody podle mustru umožňujícího i úzkostlivějším divákům zachovat si důvěru v létání jako v bezpečný způsob cestování. Na začátku dílu je dramaticky zobrazena katastrofa, jádro epizody je vždy v hledání jejích příčin a katarzi vystresovanému divákovi přinesou opatření, která zajistí, aby se selhání podobného druhu už nemohla opakovat.

Pojetí tvůrců seriálu naštěstí odpovídá skutečnosti. Statistiky o nehodách ukazují, že důkladné vyšetření příčin průšvihu ve vzduchu a následné přijetí a dlouhodobé vynucování opatření k jejich eliminaci funguje. Kromě chyb posádky, zdaleka nejčastější příčiny nehod s fatálními následky, tato „metoda“ dlouhodobě zlepšuje řízení letového provozu, předchází vzniku závažných chyb při údržbě a pochopitelně i konstrukci letadel.

Jak do tohoto pojetí zapadá přiznání viny, které vedení Boeingu, jedné ze dvou korporací jasně dominující civilnímu leteckému byznysu, vyslovilo v případě katastrof zbrusu nového typu 737 Max?

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • K čemu se Boeing zavázal.
  • Kde mají kořeny jeho problémy.
  • O čem by mohl být díl Manažerské katastrofy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se