Česko stále doufá, že se podaří zrealizovat 200miliardovou investici do výstavby gigafactory na Karvinsku. Vedle odmítnutí záměru ze strany obyvatel Dolní Lutyně by to však mohl zkomplikovat i bruselský návrh takzvaného „aktu v přenesené pravomoci“ k nařízení o bateriích a odpadních bateriích.

Tato forma evropské „vyhlášky“ definuje způsob výpočtu emisní stopy akumulátorů pro elektromobily. A jak kritizoval vlivný německý Svaz automobilového průmyslu (VDA), jehož členy jsou přední automobilky jako Mercedes či Volkswagen, v současné podobě akt mění náhled na to, jak by se emise měly počítat, a značně znevýhodňuje státy s uhelnou energetikou. Tedy i Česko.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak by se měla počítat emisní stopa baterie z elektromobilu.
  • Proč je metoda nevýhodná pro uhelné země bez jaderné energetiky.
  • Jaký způsob „ozelenění výroby“ prosazují Němci a zda by byl uplatnitelný i v Česku.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.