Česko stále doufá, že se podaří zrealizovat 200miliardovou investici do výstavby gigafactory na Karvinsku. Vedle odmítnutí záměru ze strany obyvatel Dolní Lutyně by to však mohl zkomplikovat i bruselský návrh takzvaného „aktu v přenesené pravomoci“ k nařízení o bateriích a odpadních bateriích.
Tato forma evropské „vyhlášky“ definuje způsob výpočtu emisní stopy akumulátorů pro elektromobily. A jak kritizoval vlivný německý Svaz automobilového průmyslu (VDA), jehož členy jsou přední automobilky jako Mercedes či Volkswagen, v současné podobě akt mění náhled na to, jak by se emise měly počítat, a značně znevýhodňuje státy s uhelnou energetikou. Tedy i Česko.
Co se dočtete dál
- Jak by se měla počítat emisní stopa baterie z elektromobilu.
- Proč je metoda nevýhodná pro uhelné země bez jaderné energetiky.
- Jaký způsob „ozelenění výroby“ prosazují Němci a zda by byl uplatnitelný i v Česku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.