Zpráva ze začátku týdne, že Volkswagen vážně uvažuje o zrušení některých svých německých továren pracujících pro jeho hlavní značku, vyvolala mezi jeho zaměstnanci a celou veřejností něco jako třesk. Takový, jaký naposledy práskl v září roku 2015, kdy se provalil skandál s podvodným měřením emisí z naftových motorů. Ze 120 tisíc pracovních míst spojených s hlavní značkou je v Německu ohroženo asi 20 tisíc, ale může to být i více.
„Musíme jasně říci, že Volkswagen nyní prožívá svoji nejhorší krizi od počátku 90. let. Výrobní čísla se masivně propadají a zaměstnanci nuceně přecházejí na čtyřdenní pracovní týden. Hlavní značka sice nezanikne, ale je otázka, kolik lidí budou její továrny vlastně potřebovat,“ uvádí v rozhovoru pro zpravodajský server Spiegel Online Helena Wisbertová, expertka ze soukromého Centra automobilového výzkumu (CAR) v Duisburgu, jež současně přednáší na odborné Ostfalia Hochschule ve Wolfsburgu.
Co se dočtete dál
- Co může být pro management při prosazování drastických úsporných opatření nepřekonatelná překážka?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.