Zpráva ze začátku týdne, že Volkswagen vážně uvažuje o zrušení některých svých německých továren pracujících pro jeho hlavní značku, vyvolala mezi jeho zaměstnanci a celou veřejností něco jako třesk. Takový, jaký naposledy práskl v září roku 2015, kdy se provalil skandál s podvodným měřením emisí z naftových motorů. Ze 120 tisíc pracovních míst spojených s hlavní značkou je v Německu ohroženo asi 20 tisíc, ale může to být i více.

„Musíme jasně říci, že Volkswagen nyní prožívá svoji nejhorší krizi od počátku 90. let. Výrobní čísla se masivně propadají a zaměstnanci nuceně přecházejí na čtyřdenní pracovní týden. Hlavní značka sice nezanikne, ale je otázka, kolik lidí budou její továrny vlastně potřebovat,“ uvádí v rozhovoru pro zpravodajský server Spiegel Online Helena Wisbertová, expertka ze soukromého Centra automobilového výzkumu (CAR) v Duisburgu, jež současně přednáší na odborné Ostfalia Hochschule ve Wolfsburgu. 

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co může být pro management při prosazování drastických úsporných opatření nepřekonatelná překážka?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.