V Praze v úterý večer spadla plachta z druhého elektrického SUV Škoda Auto. Model Elroq jako první sériové auto značky dostal karoserii navrženou v novém designovém jazyce, jinak se velmi zjednodušeně jedná o elektrický ekvivalent Karoqu. Technický základ MEB pro elektromobily koncernu VW sice sdílí s Enyaqem, je ale celkově kratší a má rovněž o pár litrů menší zavazadlový prostor.

Je navíc také levnější než Enyaq, a to o rovných 100 tisíc korun. Základní verze Elroqu v Česku startuje na 799 tisících korunách, technika je stejná jako u Enyaqu 50 Tour. To znamená baterku s využitelnou kapacitou 52 kWh a dojezdem přes 370 kilometrů, elektromotor pohánějící zadní kola má 125 kW.

Vnější design v jazyce označovaném jako Modern Solid bude pro leckoho překvapením, především proto, že na celém autě prakticky nenajdete žádné logo Škoda. Mají jej až středy kol. Kapota, víko kufru nebo i volant mají vždy nápis „Škoda“ s integrovaným háčkem. Třeba na víku kufru už se tento prvek objevuje delší dobu, na volantu ho poprvé dostal nedávno Superb Sportline, ale na kapotě slaví premiéru právě u elektrického SUV.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo bude rivalem Elroqu?
  • Jaký je vnější design a interiér vozu?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.