V Praze v úterý večer spadla plachta z druhého elektrického SUV Škoda Auto. Model Elroq jako první sériové auto značky dostal karoserii navrženou v novém designovém jazyce, jinak se velmi zjednodušeně jedná o elektrický ekvivalent Karoqu. Technický základ MEB pro elektromobily koncernu VW sice sdílí s Enyaqem, je ale celkově kratší a má rovněž o pár litrů menší zavazadlový prostor.
Je navíc také levnější než Enyaq, a to o rovných 100 tisíc korun. Základní verze Elroqu v Česku startuje na 799 tisících korunách, technika je stejná jako u Enyaqu 50 Tour. To znamená baterku s využitelnou kapacitou 52 kWh a dojezdem přes 370 kilometrů, elektromotor pohánějící zadní kola má 125 kW.
Vnější design v jazyce označovaném jako Modern Solid bude pro leckoho překvapením, především proto, že na celém autě prakticky nenajdete žádné logo Škoda. Mají jej až středy kol. Kapota, víko kufru nebo i volant mají vždy nápis „Škoda“ s integrovaným háčkem. Třeba na víku kufru už se tento prvek objevuje delší dobu, na volantu ho poprvé dostal nedávno Superb Sportline, ale na kapotě slaví premiéru právě u elektrického SUV.
Co se dočtete dál
- Kdo bude rivalem Elroqu?
- Jaký je vnější design a interiér vozu?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.