Agresivní vstup zahraničních online tržišť na český trh vyvolal u domácích prodejců protiakci. Vadí jim, že zejména čínské platformy jako Temu a Shein využívají nekalé obchodní praktiky a často nedodržují či obchází lokální pravidla a zákony. To podle kritiků ochuzuje státní kasu a přináší jim finanční prospěch a možnost výrazně lepší cenové nabídky.

„Nabízí zboží za mnohdy až neuvěřitelně nízké ceny. A to bez dopravného a dalších poplatků. Za těmito napohled ‚skvělými‘ nabídkami se ovšem skrývá řada ale,“ říká Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Právě APEK vede novou iniciativu české e-commerce, za niž se mimo jiné staví nejvýznamnější tuzemské e-shopy, včetně Alzy či Datartu. Ty se proti praktikám zahraničních tržišť vyjadřují již delší dobu, oficiálně se však sešikovaly až nyní. „Chceme jménem obchodníků od České republiky a EU zajištění férového a rovného prostředí, kde jsou podmínky pro všechny stejné,“ dodává Vetyška.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo stojí za novou iniciativou české e-commerce.
  • Co českým obchodníkům vadí na zahraničních tržištích.
  • Jaké zákony a pravidla porušují či obcházejí.
  • Jak se proti Temu či Sheinu postupuje jinde v Evropě.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.