Agresivní vstup zahraničních online tržišť na český trh vyvolal u domácích prodejců protiakci. Vadí jim, že zejména čínské platformy jako Temu a Shein využívají nekalé obchodní praktiky a často nedodržují či obchází lokální pravidla a zákony. To podle kritiků ochuzuje státní kasu a přináší jim finanční prospěch a možnost výrazně lepší cenové nabídky.
„Nabízí zboží za mnohdy až neuvěřitelně nízké ceny. A to bez dopravného a dalších poplatků. Za těmito napohled ‚skvělými‘ nabídkami se ovšem skrývá řada ale,“ říká Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Právě APEK vede novou iniciativu české e-commerce, za niž se mimo jiné staví nejvýznamnější tuzemské e-shopy, včetně Alzy či Datartu. Ty se proti praktikám zahraničních tržišť vyjadřují již delší dobu, oficiálně se však sešikovaly až nyní. „Chceme jménem obchodníků od České republiky a EU zajištění férového a rovného prostředí, kde jsou podmínky pro všechny stejné,“ dodává Vetyška.
Co se dočtete dál
- Kdo stojí za novou iniciativou české e-commerce.
- Co českým obchodníkům vadí na zahraničních tržištích.
- Jaké zákony a pravidla porušují či obcházejí.
- Jak se proti Temu či Sheinu postupuje jinde v Evropě.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.