Arandjelovac, zhruba hodinu jízdy na jih od Bělehradu, je pohodovým lázeňským městečkem. Procházka po místním parku s minerálními prameny, největším v bývalé Jugoslávii, připomíná české Poděbrady zhruba před 20 lety. Arandjelovac tak trochu „po balkánsku“ zamrzl v 90. letech. V architektuře tam stále frčí podnikatelské baroko, trhovci ve stáncích nabízí mezi paprikami a zelím cédéčka pochybného původu, muži preferují šusťákové soupravy a po celém městě jsou rozesety kýčovité blikající pouťové atrakce.
Místní závod výrobce nápojů Knjaz Miloš je oproti tomu vysoce moderním provozem. Po plně automatizovaných výrobních linkách tam v nově otevřené hale v dlouhých řadách plují nejen lahve se stejnojmennou minerálkou, nejpopulárnější značkou této kategorie v Srbsku, ale také modré plechovky s logem Pepsi. Knjaz Miloš s více než 200letou historií patří přitom od roku 2019 českému výrobci Mattoni 1873 podnikatele Alessandra Pasqualeho.
Co se dočtete dál
- Kolik Mattoni 1873 investovala do nového závodu v Srbsku.
- Po jakém Milošovi je nová hala pojmenovaná.
- Jaké produkty Mattoni v Srbsku vyrábí.
- Jak funguje spolupráce české firmy s PepsiCo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.