Arandjelovac, zhruba hodinu jízdy na jih od Bělehradu, je pohodovým lázeňským městečkem. Procházka po místním parku s minerálními prameny, největším v bývalé Jugoslávii, připomíná české Poděbrady zhruba před 20 lety. Arandjelovac tak trochu „po balkánsku“ zamrzl v 90. letech. V architektuře tam stále frčí podnikatelské baroko, trhovci ve stáncích nabízí mezi paprikami a zelím cédéčka pochybného původu, muži preferují šusťákové soupravy a po celém městě jsou rozesety kýčovité blikající pouťové atrakce.

Místní závod výrobce nápojů Knjaz Miloš je oproti tomu vysoce moderním provozem. Po plně automatizovaných výrobních linkách tam v nově otevřené hale v dlouhých řadách plují nejen lahve se stejnojmennou minerálkou, nejpopulárnější značkou této kategorie v Srbsku, ale také modré plechovky s logem Pepsi. Knjaz Miloš s více než 200letou historií patří přitom od roku 2019 českému výrobci Mattoni 1873 podnikatele Alessandra Pasqualeho. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik Mattoni 1873 investovala do nového závodu v Srbsku.
  • Po jakém Milošovi je nová hala pojmenovaná.
  • Jaké produkty Mattoni v Srbsku vyrábí.
  • Jak funguje spolupráce české firmy s PepsiCo.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.