Výrobek firmy WD-40 zná bez přehánění snad každá česká domácnost. Jakmile vržou dveře, skřípou brzdy nebo drhne šuplík, sáhne kutil po jejich antikorozním mazivu. Málokdo už ví, že historie americké firmy WD-40 sahá do 50. let minulého století, její název v sobě nese Water Displacement (vytěsňování vody) a číslovka vyjadřuje číslo pokusu, který tehdy technici potřebovali ke správnému namíchání odmašťovadla, které zabrání vrzání a rzi. Od maziva pro letecký průmysl se firma přesunula ke kutilům ve více než 170 zemích světa, její tržby loni překonaly půl miliardy dolarů a na burze letos její akcie vyskočily o necelých 11 procent na 263 dolarů.

Expanzi firmy řídil od roku 1997 čtvrt století Australan Garry Ridge, který za tu dobu posunul tržní kapitalizaci firmy z 300 milionů dolarů na 2,5 miliardy. Nyní už je osmašedesátiletý Ridge v důchodu, svůj čas věnuje přednášení o správném leadershipu a fungování firem na soukromých konferencích i univerzitách.

O tématu vydal několik knih, na sociální síti LinkedIn ho sleduje 112 tisíc lidí. V polovině října Ridge navštívil Česko, aby vystoupil na konferenci Happiness@Work a zároveň na workshopu pro české CEO. Toho se účastnil mimo jiné například Martin Cígler, zakladatel softwarové skupiny Seyfor, nebo Karolína Topolová, šéfka Aures Holdings, majitele AAA Auto.
Po konferenci poskytl Ridge rozhovor HN.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co jsou hlavní trendy HR odvětví a manažerů v příštích letech.
  • Co je problém manažerů.
  • Proč se musí manažeři změnit.
  • Jak na správný leadership.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.