Růst dánské společnosti Novo Nordisk nemá na farmaceutickém trhu obdoby. Analytici očekávají, že se její léky na cukrovku a obezitu Ozempic a Wegovy stanou v příštím roce z hlediska tržeb nejúspěšnějšími medikamenty na světě. V oblasti efektivního hubnutí ale začala dánskou firmu dohánět konkurence. Novo Nordisk chce proto představit nový a účinnější lék, který by jí pomohl udržet pozici lídra.
Od uvedení Viagry na trh koncem 90. let neměl podle agentury Bloomberg žádný lék tak velký celospolečenský a kulturní vliv jako Ozempic. Vývoji podobných léků se ale věnuje stále více firem. Zejména momentálně nejhodnotnější evropskou firmu Novo Nordisk dohání její hlavní rival, americký koncern Eli Lilly, jehož výrobek Zepbound pomáhá s hubnutím rychleji. Očekává se přitom, že globální trh s léky na obezitu bude mít do konce roku 2030 hodnotu 130 miliard dolarů (tři biliony korun).
Co se dočtete dál
- Jak nový lék funguje a kdy ho firma představí.
- Proč hodnota akcií Novo Nordisku tento týden vystřelila.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.