Na trhu s neživotním pojištěním došlo letos k významným změnám. Řidiči už u sebe nemusí mít „zelenou kartu“ a upravily se i povinnosti klientů v souvislosti s placením pojistného motorových vozidel. Zatímco zákazníci finančních domů změny pocítí minimálně, a když, tak spíše v pozitivním směru, pro pojišťovny šlo o obrovskou výzvu. „Rozhodně se jednalo o největší projekt na trhu za posledních pět let. Kvůli povinnosti propojení se státními úřady jsme museli do IT systémů investovat stovky milionů korun,“ říká Dušan Quis, předseda představenstva a generální ředitel Allianz pojišťovny.
Ta v soutěži Nejlepší banka a pojišťovna roku, kterou vyhlašují HN, skončila první mezi neživotními pojišťovnami. Rozhodly o tom dobré výsledky v klientské části – kde instituce nenašla přemožitele – a v ekonomické, kde se umístila druhá.
Co se dočtete dál
- Jak mění digitalizace byznys pojišťoven.
- Jaká rizika přináší implementace AI.
- Jak vysokou návratnost kapitálu má pojišťovna Allianz.
- Co hraje v Allianz klíčovou roli ve snižování nákladů a ziskovosti jednotlivých produktů.
- Jaká pozitiva a negativa pro byznys pojišťoven přinášejí vyšší úrokové sazby a inflace.
- Jaké změny nastaly v oblasti autopojištění. A kolik to pojišťovny stálo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.