Během posledních let se významně zdigitalizoval prodej všech bankovních produktů a finanční domy dnes – snad s výjimkou hypoték – obsluhují své retailové klienty primárně v mobilních aplikacích. I proto do jejich vývoje ročně investují stovky milionů korun. Tímto směrem hodlají pokračovat i nadále. Klíčová pro ně v tomto směru bude kvalitní práce s klientskými daty, kterých mají k dispozici ohromné množství. „Aktuálně největší výzvou při využití technologií na bázi umělé inteligence je vývoj uživatelské aplikace, která umožní přirozenou konverzaci mezi klientem a strojem. Jejím výsledkem by měla být datově podložená a maximálně personalizovaná finanční doporučení pro konkrétního zákazníka,“ říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny.
Ta se letos umístila první v soutěži Visa Nejlepší banka 2024. Pomohly jí k tomu i dobré výsledky v ekonomickém hodnocení. Banka v letošním roce pravděpodobně vykáže nejlepší výsledek hospodaření v historii.
Co se dočtete dál
- Jak bude vypadat obsluha klientů bank v mobilních aplikacích.
- S čím vším bude moci digitální „chatbot“ klientům poradit.
- Jaký je odhad čistého zisku České spořitelny v letošním roce a proč by mohl být rekordní.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.