Německý autoprůmysl je v problémech. Zatímco ještě v roce 2019 se na největším evropském trhu s auty prodalo 3,6 milionu vozů, za deset měsíců letoška se číslo dostalo na 2,3 milionu. Pokud chtějí automobilky dosáhnout alespoň na loňské celoroční prodeje (2,8 milionu), budou muset přidat na tempu.
Poptávka po autech přitom na domácím trhu skomírá, výrobci zároveň ztrácí své tržní podíly v Číně. To se výrazně propisuje do hospodaření tří největších německých hráčů: Volkswagenu (VW), BMW a Mercedesu. Zatímco plány na škrty a zavírání továren VW hýbou Německem už pár měsíců, s úspornými opatřeními na další roky nyní přichází i posledně jmenovaná automobilka ze Stuttgartu. A její klíčoví dodavatelé dílů oznamují masivní propouštění.
Co se dočtete dál
- V jakých problémech jsou VW, BMW a Mercedes.
- Jak velké propouštění se chystá.
- Jak to odnesou dodavatelé.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.