Mysleli jsme to dobře, ale „lidi“ nám do toho hodili vidle. Asi tak by se dal shrnout současný postoj německých politiků k dekarbonizaci automobilového průmyslu.

Jsou to necelé tři měsíce, kdy Evropské sdružení výrobců automobilů vyzvalo EU k odložení zavedení přísnějších emisních cílů pro výrobce automobilů, které je naplánováno na rok 2025, a to o další dva roky. Protože kdyby na splnění cílů unie trvala, pak by to znamenalo buď zastavení výroby zhruba dvou milionů vozů, nebo pokuty, které mohou dosáhnout 13 miliard eur u osobních automobilů a další tři miliardy eur u dodávek.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak postupuje dekarbonizace automobilového průmyslu?
  • Kde je největší problém?
  • Jak to chtějí Němci vyřešit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.