Otevření prodejny s levnou módou Primark v červnu 2021 či první provozovny kuřecího fastfoodu Popeyes v listopadu 2023 provázely na pražském Václavském náměstí dlouhé fronty a nadšení příznivců obou značek. Loni se podobné „bomby“ Česko nedočkalo, přesto byl rok 2024, co se příchodu nových značek na trh týče, výjimečný. Své pobočky jich otevíralo 47, vůbec nejvyšší počet za jeden kalendářní rok za posledních nejméně 11 let. O rok dříve jich byly čtyři desítky. Ukazuje to přehled realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield, který mají HN k dispozici.
Nejpočetněji jsou mezi nováčky stejně jako v předchozích letech zastoupeni provozovatelé stravování. Do Prahy přišel například slovenský fastfood Amerikanos, maďarský The Box Donut či původem ukrajinský Lviv Croissants. V minulých letech přitom nově příchozí brandy z gastro oboru pocházely spíše ze Západu.
Co se dočtete dál
- Odkud pocházejí zahraniční značky, které loni vstoupily na český trh.
- Která centra jsou úspěšná v lákání nových brandů.
- Které kategorie jsou nejvíce trendy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.