Společnost Agdata bratrů Jiřího a Lukáše Musilových a jejich společníka Jiřího Jiráska se zabývá digitalizací procesů v zemědělských podnicích a takzvaným precizním zemědělstvím. Jde o hospodaření s maximálně přesným dávkováním hnojiv, pesticidů nebo třeba osiva. Před časem začala pod značkou Smart také měřit kvalitu ovzduší ve městech včetně třeba chilského Santiaga. A nově rozšiřuje byznys o další službu.
Platforma s názvem AGDeals přestavuje online tržiště, kde budou moci farmáři nabízet svou úrodu a naopak nakupovat to, co k hospodaření potřebují. „Menší zemědělci mají dnes v telefonu pět až deset kontaktů, se kterými obchodují třicet let. S nimi si zavolají a ten, kdo jim dá lepší podmínky, tomu prodají. Chceme to zdigitalizovat a zemědělcům zpřístupnit trh, ke kterému by se jinak nedostali,“ popisuje pro HN Jiří Musil.
Co se dočtete dál
- Jak funguje nové online tržiště od Agdata.
- S jakými komoditami a produkty tam mohou zemědělci obchodovat.
- Kolik obilí by se podle Agdata mohlo na AGDeals zobchodovat.
- Kteří investoři za zemědělskou IT firmou stojí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.