V roce 2035 opravdu skončí prodej aut se spalovacím motorem, ujistila na Světovém ekonomickém fóru v Davosu předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. Cíl se nezmění, přestože růst elektromobility v unii neprobíhá podle očekávání a na největším evropském auto trhu, kterým je Německo, podíl elektrovozů dokonce klesl. Aby se elektromobilitu přes aktuální vývoj podařilo skutečně prosadit a zachránit tak emisní cíle i evropské automobilky, Leyenová uvedla, že by mohly vzniknout pobídky pro nákup elektrovozů, a to na nadnárodní úrovni.

K Leyenové se přidal i končící německý kancléř Olaf Scholz. Ten plédoval za zrušení, či alespoň zmírnění drakonických pokut, které mají platit od letošního roku ti výrobci aut, kterým se nepodaří prodat povinný podíl elektromobilů. Automobilky mezitím kupují emisní povolenky od Tesly či Polestar, aby splnily limity, čímž ovšem podporují mimoevropské výrobce. Ovšem Scholz také říká, že „elektrická mobilita je budoucnost a každý, kdo tvrdí opak, nedělá nic jiného, ​​než že poškozuje náš průmysl“, a současně horuje pro nadnárodní dotace pro všechny, kteří si koupí elektroauto.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Evropská komise slibuje nový dotační program, na koho se má vztahovat?
  • Jak se vyvíjí prodej elektroaut v Evropě a v ČR?
  • Jaká je budoucnost elektromobility?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.