Peterovi Hajdučkovi a jeho firmě Footshop se po náročných postcovidových letech konečně lépe dýchá. Na přelomu let 2021 a 2022 musel propustit desítky lidí, sesekat sklady, protože mu při covidovém vystřízlivění – ostatně jako celé e-commerce – klesaly tržby a zisk. Loni to ale byla slušná jízda. Tržby prodejce módních tenisek a oblečení se vyhouply meziročně o 34 procent na 1,43 miliardy korun. EBITDA, tedy zisk před odečtením úroků, daní a odpisů, dosáhla 117 milionů korun, meziročně tak vzrostla více než dvojnásobně. Letos chce firma opět růst.
Jeden z klíčových přelomů se odehrál v létě 2023, kdy Hajduček společně s lidmi z investiční společnosti Wood & Company přivedl firmu na pražskou burzu. Po více než roce, kdy se cena akcie držela nad 100 korunami, začal pozvolný pokles až na 65 korun. To bylo loni v dubnu, ale nyní je už situace jiná. Po úspěšném roce letí akcie vzhůru a nyní oscilují kolem 102 korun.
„V Česku je stále velký trend kupovat nemovitosti, ale investice do akcií a ETF zatím tolik nejedou. Ale bude se to měnit, ve své bublině už vnímám silný trend hobby tradingu,“ říká v rozhovoru pětatřicetiletý šéf firmy, který v ní drží zhruba třetinu akcií.
Co se dočtete dál
- Jaké komplikace a výhody přináší mít firmu na burze.
- Jaké jsou s tím spojené nároky.
- Proč na pražské burze není tolik firem.
- Jaké jsou plány Footshopu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.