Peterovi Hajdučkovi a jeho firmě Footshop se po náročných postcovidových letech konečně lépe dýchá. Na přelomu let 2021 a 2022 musel propustit desítky lidí, sesekat sklady, protože mu při covidovém vystřízlivění – ostatně jako celé e-commerce – klesaly tržby a zisk. Loni to ale byla slušná jízda. Tržby prodejce módních tenisek a oblečení se vyhouply meziročně o 34 procent na 1,43 miliardy korun. EBITDA, tedy zisk před odečtením úroků, daní a odpisů, dosáhla 117 milionů korun, meziročně tak vzrostla více než dvojnásobně. Letos chce firma opět růst.

Jeden z klíčových přelomů se odehrál v létě 2023, kdy Hajduček společně s lidmi z investiční společnosti Wood & Company přivedl firmu na pražskou burzu. Po více než roce, kdy se cena akcie držela nad 100 korunami, začal pozvolný pokles až na 65 korun. To bylo loni v dubnu, ale nyní je už situace jiná. Po úspěšném roce letí akcie vzhůru a nyní oscilují kolem 102 korun.

„V Česku je stále velký trend kupovat nemovitosti, ale investice do akcií a ETF zatím tolik nejedou. Ale bude se to měnit, ve své bublině už vnímám silný trend hobby tradingu,“ říká v rozhovoru pětatřicetiletý šéf firmy, který v ní drží zhruba třetinu akcií.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké komplikace a výhody přináší mít firmu na burze.
  • Jaké jsou s tím spojené nároky.
  • Proč na pražské burze není tolik firem.
  • Jaké jsou plány Footshopu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.