Fotbaloví fanoušci, kteří loni vyrazili na zápasy českého týmu na mistrovství Evropy do Lipska či Hamburku, si domů nezřídka dovezli originálně potištěný plastový kelímek. Tříeurovou zálohu za „nejlevnější suvenýr“ mnoho z nich rádo oželelo. Ti, kdo vyrazili do fanzón v Berlíně, Kolíně či Stuttgartu, však měli smůlu. Tamní dodavatel nádobí od potisku právě kvůli vysokému procentu nevracených kelímků upustil, a obal tak zdobil jen černý proužek s QR kódem.
Obaly tam dodala „půjčovna vratného nádobí“ Vytal z Kolína nad Rýnem, které se i díky tomu a především díky originálnímu systému digitálního sledování daří sesbírat 99 procent vratných potravinových obalů, které na obří akce typu Euro poskytuje. Podíl ve Vytalu nyní koupil investiční fond zaměřující se na začínající firmy ze sektoru udržitelnosti a energetiky Inven Capital, který spadá pod polostátní skupinu ČEZ.
Co se dočtete dál
- Kolik peněz se Vytalu podařilo vybrat v rámci aktuálního investičního kola.
- Jaká je historie firmy, do které prostřednictvím Inven Capital vstoupil ČEZ.
- Jak funguje digitální sběr vratných kelímků.
- Proč se Vytal nově více než na gastronomii zaměřuje na masové akce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.