V Česku není většího zaměstnavatele, než je Škoda Auto. V kancelářích a továrnách automobilky pracuje kolem 37 tisíc lidí a na rozdíl od svých německých konkurentů nemusí ve velkém propouštět. Jak to? O její auta je stále zájem. Ačkoliv na začátku března proběhla médii zpráva o masivním propouštění ve Škodě do roku 2028, nic takového se nechystá. Automobilka už loni oznámila, že jen nebude obsazovat některé pozice, jakmile pracovníci odejdou do důchodu.

Dobrá kondice firmy je vidět na finančních výsledcích. Zatímco automobilka z Mladé Boleslavi loni zvýšila svůj provozní zisk meziročně o 30 procent na 2,3 miliardy eur (přes 57 miliard korun), hlavní značka Volkswagen si připsala pokles 22 procent na 2,59 miliardy eur. Meziroční propady zisku kolem 30 procent hlásí i BMW, Mercedes-Benz nebo koncernová „sestra“ Škody Audi. I proto zmíněné automobilky v posledních týdnech a měsících oznamují, že musí své výdaje škrtit a zároveň propouštět. Škoda Auto ne.

Velkou roli v dobrých výsledcích a stabilitě zaměstnání hraje Maren Gräf. Ta se s trochou nadsázky dá označit za největší HR manažerku v zemi, protože v představenstvu Škody je zodpovědná za lidské zdroje. Co je nyní její největší výzvou ve Škodě?

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Pět hlavních tipů, jak řídit lidi.
  • Jak je udržet motivované a výkonné.
  • Co jsou nyní největší výzvy pro Škodu Auto.
  • Čím je Škoda v koncernu VW jedinečná.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.