Léta tím šéf ANO Andrej Babiš odráží dotazy, jaké voliče se jeho hnutí snaží oslovit. „Všechny. Jsme catch-all party,“ opakuje jeden z mála svých oblíbených politologických termínů. Ale v posledních měsících se mu to podle odborníků skutečně daří. Byť třeba podle posledního průzkumu agentury NMS z minulého týdne ANO v březnu mírně oslabilo ke 31,3 procenta, z dlouhodobějšího pohledu hnutí posiluje. Zejména co se týče volebního potenciálu.
Ten sice vyjadřuje pro každou stranu nejoptimističtější možný scénář – kolik lidí by vůbec bylo ochotno danou volbu zvážit. Pro Babiše je nicméně důležitý v tom, že se překlopil k číslům, kdy by ANO teoreticky mohlo získat ve sněmovně nadpoloviční většinu hlasů a vládnout samostatně.
Co se dočtete dál
- Odkud se berou noví voliči hnutí ANO?
- Jak si Andrej Babiš může „sáhnout“ na voliče Spolu a STAN?
- V čem je pro ANO zapeklitá taktika, jak přistupovat k voličům Motoristů sobě?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.