Léta tím šéf ANO Andrej Babiš odráží dotazy, jaké voliče se jeho hnutí snaží oslovit. „Všechny. Jsme catch-all party,“ opakuje jeden z mála svých oblíbených politologických termínů. Ale v posledních měsících se mu to podle odborníků skutečně daří. Byť třeba podle posledního průzkumu agentury NMS z minulého týdne ANO v březnu mírně oslabilo ke 31,3 procenta, z dlouhodobějšího pohledu hnutí posiluje. Zejména co se týče volebního potenciálu.

Ten sice vyjadřuje pro každou stranu nejoptimističtější možný scénář – kolik lidí by vůbec bylo ochotno danou volbu zvážit. Pro Babiše je nicméně důležitý v tom, že se překlopil k číslům, kdy by ANO teoreticky mohlo získat ve sněmovně nadpoloviční většinu hlasů a vládnout samostatně.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Odkud se berou noví voliči hnutí ANO?
  • Jak si Andrej Babiš může „sáhnout“ na voliče Spolu a STAN?
  • V čem je pro ANO zapeklitá taktika, jak přistupovat k voličům Motoristů sobě?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.