Turistický ruch se stále sbírá po covidové pohromě a pomalu se dostává na čísla z období před rokem 2019. V růstu by mu měla pomoci i umělá inteligence, která dokáže analyzovat data o turistech například od mobilních operátorů nebo poskytovatelů platebních karet. Stát nebo kraje chtějí data využít k tomu, aby turistům na jejich základě mohly poskytnout nabídku ušitou na míru. A tím „odlákat“ zájem návštěvníků z přeplněné Prahy nebo Špindlerova mlýna také do dalších lokalit, o kterých mnohdy ani nevědí. Téma bylo jedním z hlavních bodů dvoudenní konference World Tourism Forum, která se tento týden konala v Praze.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak může turismu pomoci umělá inteligence.
  • Jaká data dokáže využít.
  • Jak to bude s ochranou osobních údajů.
  • Kde už umělou inteligenci využívají.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.