Automobilka Volkswagen se v té době chtěla prosadit v USA a předehnat konkurenci. A aby vyhověla požadavkům na emise na tamním trhu, uchýlila se k podvodu. V roce 2015 vyšlo na povrch, že firma v posledních přibližně pěti letech nainstalovala do 11 milionů svých dieselových automobilů software, který zkresloval množství uvolněných výfukových plynů tak, aby se vešly do limitů. V rámci dodnes probíhajících soudních sporů v aféře známé jako Dieselgate se ukázalo, že o manipulacích věděla část vedení firmy.
Tato aféra, ale i vědecké poznatky ukazují, že jsou lidé ve firmách ochotní tolerovat nečestné chování – pokud z toho mají všichni prospěch. Tedy alespoň na nějakou dobu. Podstupují tím ale řadu rizik, která podniku můžou uškodit nejen navenek, ale i uvnitř.
Co se dočtete dál
- Podrobnosti studie, která popsala, proč firmy tolerují manipulátory.
- Jaká rizika podstupují firmy, které přehlíží padouchy a manipulace.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.