Automobilka Volkswagen se v té době chtěla prosadit v USA a předehnat konkurenci. A aby vyhověla požadavkům na emise na tamním trhu, uchýlila se k podvodu. V roce 2015 vyšlo na povrch, že firma v posledních přibližně pěti letech nainstalovala do 11 milionů svých dieselových automobilů software, který zkresloval množství uvolněných výfukových plynů tak, aby se vešly do limitů. V rámci dodnes probíhajících soudních sporů v aféře známé jako Dieselgate se ukázalo, že o manipulacích věděla část vedení firmy.

Tato aféra, ale i vědecké poznatky ukazují, že jsou lidé ve firmách ochotní tolerovat nečestné chování – pokud z toho mají všichni prospěch. Tedy alespoň na nějakou dobu. Podstupují tím ale řadu rizik, která podniku můžou uškodit nejen navenek, ale i uvnitř.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Podrobnosti studie, která popsala, proč firmy tolerují manipulátory.
  • Jaká rizika podstupují firmy, které přehlíží padouchy a manipulace.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.