Na začátku milénia Ivana Malivojevičová vyměnila velmi dobře placenou pozici v bance za zástěru v restauraci McDonald's. Risk jí vyšel, po ročním tréninku v provozu rozjela první franšízovou pobočku a letos v říjnu otevře již dvanáctou. V síti řetězce se zlatými oblouky v logu je Malivojevičová v Česku unikát, nikdo nemá poboček víc. Běžný franšízant jich provozuje v průměrně čtyři až pět.

Z čísel je jasné, že spojení podnikání s americkým řetězcem rychlého občerstvení Malivojevičové vychází. Na byznys není sama, restaurace řídí společně s manželem Slobodanem pod firmou McPARTNERS. Zaměstnávají přes 1300 lidí a roční tržby se v posledních letech točí kolem miliardy korun. Jejich nejnavštěvovanější restaurace? Na D1 na příjezdu do Prahy v Průhonicích. 

Byznysový příběh podnikatelky se začal psát krátce po revoluci. S pár stovkami dolarů v kapse a lámanou angličtinou vystoupila v roce 1990 na newyorském letišti JFK. Šestiměsíční pobyt a turistické vízum následně proměnila v práci, nejdříve pro státní úřad ve Virginii, pak pro velkou banku. Svůj americký sen, tedy vlastní podnikání, si začala ale plnit až ve spojení s McDonald's v rodném Česku. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké je to podnikat s McDonald's.
  • Proč nepodniká na vlastní pěst.
  • Kolik rozjetí byznysu stojí.
  • Kdy se restaurace začne zhodnocovat.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.