Automobilka Stellantis, podle objemu prodeje čtvrtá na světě a druhá v Evropě hned po Volkswagenu, se konečně dočkala nového generálního ředitele. Jednapadesátiletý Ital Antonio Filosa se oficiálně ujme funkce 23. června. Rodák z Neapole ví, že má po svém předchůdci Portugalci Carlosi Tavaresovi, jenž kvůli neshodám s akcionáři odstoupil začátkem loňského prosince, co napravovat.

Měl by zastavit klesající prodeje, zvrátit krajně nepříznivý vývoj příjmů a zisku, vyžehlit vztahy s italskou a francouzskou vládou a s odbory a také se dohodnout na cenové politice s americkými dealery. A v neposlední řadě musí počítat s nepředvídatelnou obchodní politikou amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Hlavní ekonomické ukazatele firmy.
  • Co má nový šéf v plánu.
  • Jaké značky Stellantisu jsou „zranitelné“.
  • Jaké značky koncernu se nejlépe prodávají v USA.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.