Náhlé odchody šéfů velkých automobilek mívají jednu společnou příčinu. Průšvih. Tak to bylo, když na post CEO ve VW Group jen pět dní po vypuknutí Dieselgate rezignoval Martin Winterkorn. Zahájil tím dlouhou řadu nucených odchodů šéfů koncernu i jednotlivých pod něj spadajících automobilek.
Hvězda šéfa Renaultu a Nissanu Carlose Ghosna zase zhasla v okamžiku, když ho japonská policie zatkla kvůli finančním machinacím zahrnujícím „schování“ části odměn, které se v součtu blížily miliardě korun, před akcionáři i regulátorem. Do té doby byl proslulý krotitel nákladů a zachránce obou značek nedotknutelný.
Carlos Tavares, hlava nadnárodního koncernu Stellantis s automobilkami rozloženými od Itálie přes Německo a Francii, musel loni na podzim náhle vyklidit ředitelskou kancelář, když tržby společnosti dramaticky klesly a rozhodující podílníci už nemohli přehlížet pád akcií.
Co se dočtete dál
- Co odcházející šéf Renaultu odkázal.
- Kdo ho přetáhl.
- A jakou to má logiku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.