Jan Klusoň má za sebou roky ve startupovém prostředí a poté ve vedení nadnárodní agentury. Ačkoli byl dříve zvyklý pracovat od rána do večera, jeho přístup se zásadně změnil, jakmile se mu narodila první dcera. A uvědomil si, že ačkoli ho jeho práce pořád naplňuje, nechce kvůli ní vídat své dítě jen večer před spaním.

„Před pár týdny se mi narodila druhá dcera a tohle téma je pro mě silnější než kdy dřív. Jsem prostě táta. A tuhle roli nechci odkládat na víkend nebo ‚až bude klid v práci‘,“ říká muž, který patří do generace takzvaných mileniálů, narozených mezi lety 1980 a 1996. Ti na rozdíl od svých rodičů stále častěji chtějí být součástí výchovy svých potomků a podílet se na ní rovnocenně s partnerkami už od útlého věku dětí. Ve většině nicméně naráží na to, že je flexibilita v řadě firem stále vyhrazená především ženám.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se k flexibilitě pro muže staví firmy.
  • Kde je to problém a proč.
  • Jakou chybu jsme udělali jako společnost.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.