Volební systém (nejen) u nás trpí několika neduhy. Především je tu otázka, jak to, že je možné postavit předvolební kampaň na předpokladu, že voliči jsou stádo naprostých ekonomických analfabetů?

Například premiér a lídr koalice Spolu Petr Fiala nemá problém poslat do éteru výkřik, že výměnou za další čtyři roky v premiérském křesle zajistí německé platy, či tabulku, která je, jak trefně poznamenává komentátor HN Petr Honzejk, horkým kandidátem na první místo v dějinách předvolební demagogie. Jedinou dobrou zprávou je, že se jedná toliko o směšnost, možná pro někoho ještě navíc kombinovanou s lehkou urážkou intelektu. Z hlediska veřejných financí však tyto výkřiky valný dopad nemají.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak kampaně manipulují sliby o německých platech.
  • Proč veřejné finance nesnesou současné předvolební sliby.
  • Jak by přidělení dětských hlasů změnilo váhu generací ve volbách.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.