Světový autoprůmysl, který dosáhl výrobního rekordu skoro 73 milionů vozů v roce 2017, má nejlepší časy za sebou. Dvojnásob to platí pro Evropu, produkce osobních aut zde do konce nynějšího desetiletí úrovně před pandemií nedosáhne. Podobné to bude i v Severní Americe. Tempo kdysi „nezadržitelné“ čínské expanze poleví v důsledku tvrdého cenového souboje v této zemi i geopolitických tlaků na její firmy.

Takové jsou mimo jiné závěry, ke kterým dospívá poradenská firma KPMG v obsáhlé studii nazvané Global Automotive Executive Survey. Výroční analýza, kterou v těchto dnech zveřejnila už popětadvacáté, se opírá o průzkum mezi 775 topmanažery z autoprůmyslu napříč světem.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co vyplývá z průzkumu KPMG mezi 775 manažery z autoprůmyslu.
  • Z čeho mají největší obavy.
  • Proč je podnikání v tomto oboru stále méně předvídatelné.
  • Jak manažeři vidí budoucnost elektromobilů a autonomních aut.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.