Internetové obchody přehlcené v adventním čase velkým množstvím objednávek dokážou zákazníkům zkomplikovat Vánoce. Dárek nedoručí včas nebo vůbec. Právě nyní roste také riziko podvodného jednání a některé e-shopy mohou nakupujícího obrat o peníze. Právníci proto upozorňují, že by si lidé měli na podezřelé internetové prodejce dát pozor.
Když e-shop nedodá zákazníkovi objednané zboží, má se podle advokáta Štěpána Ciprýna nejdříve obrátit na prodávajícího – zatelefonovat mu nebo napsat a pokusit se o neformální domluvu. „Pokud o ni ale prodávající nestojí nebo vůbec nereaguje, je namístě, aby zákazník zaslal na adresu prodávajícího předžalobní výzvu, stačí e-mailem,“ vysvětluje Ciprýn. V ní nakupující požádá o vydání či poslání zboží a upozorní obchodníka, že pokud mu nevyhoví, obrátí se na soud.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist