Kdo si na přelomu roku zadal do vyhledávače Google heslo Alpine Pro a kliknul na první nabídnutý odkaz, nedostal se na e-shop českého prodejce se sportovním zbožím. Vyhledávač ho odkázal na čínské internetové tržiště Temu s velmi levným zbožím. A stejné to bylo i v případě řady dalších českých firem. Čínský prodejce si totiž koupil u Googlu přední pozici při vyhledávání klíčových slov, která mimo jiné odráží i právě názvy místních značek.
Je to součástí masivní kampaně, kterou se chce internetové tržiště zviditelnit u zdejších zákazníků. Ve svém tažení pak Temu nastavilo takové ceny za tento druh inzerce, že je tuzemská konkurence není schopná dorovnat. Některé z firem se obávají krachu a zvažují podání předžalobní výzvy, jiné se snaží najít další cesty, jak zákazníky zaujmout a dominanci Temu obejít.
Jedním z e-shopů, jejichž existenci ohrožuje Temu, je firma Sherino Brand. Ta působí na českém trhu s plstěnými přízemi už 12 let. „Máme absolutní pokles objednávek, skoro 70 procent kvůli Temu. Je to tak 14 dní, co jsou naše e-shopy úplně mrtvé,“ popisuje majitelka společnosti Dagmar Kotrbová.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- Jak Temu přeplácí české firmy na reklamách na Googlu.
- Jak se proti chování čínského tržiště bránit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist