Josefa Matějku začaly počítače zajímat už na střední škole, když od rodičů dostal osmibitový stroj slovenské výroby Didaktik. Svůj koníček pak na vysoké přetavil v byznys vlastně náhodou: štvalo ho, že žádný prodejce nemá ucelenou nabídku, která by uspokojila počítačové nadšence, jako byl on sám.
V roce 1998 tak Matějka rozjel vlastní obchod ještě pod značkou Czech Computer. Výdejnu měl ve sklepě paneláku ve Zbraslavi a jeho marketing se skládal z plakátů na chodbách ČVUT a inzerátů v odborných časopisech. Obchodu, později přejmenovanému na CZC.cz, se díky tomu podařilo z nadšenců do IT a hráčů počítačových her vybudovat oddanou skupinu zákazníků. V prodeji spotřební elektroniky si CZC vybudovalo silnou pozici dvojky za neohroženou Alzou.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- Co Josef Matějka říká osudu e-shopu CZC.cz, který v roce 1998 založil a 2017 prodal.
- Jak vidí tři roky starý prodej CZC.cz v rámci Mall Group do rukou polské skupiny.
- Co dnes dělá, do čeho investuje.
- Jakou vidí dynamiku na českém e-commerce trhu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.