Na českém trhu se spotřební elektronikou dochází k největšímu přerozdělování za posledních patnáct let. Zmizelo hned několik známých značek – zbankrotovalo Okay, Electro World se sloučil s Datartem, polští majitelé utlumili CZC.cz a přeměnili Mall.cz z e-shopu na tržiště. „To je docela dost věcí na jeden rok,“ říká v rozhovoru pro HN Tomáš Opluštil, předseda představenstva řetězce Planeo. Ten má v Česku přes stovku prodejen a je součástí skupiny Fast, kterou ovládá rodina Kellnerových a EPH Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.
Jde přitom o souboj o miliardy korun na tržbách, jen Okay ještě rok před svým pádem utržilo okolo tří miliard.
Podle Opluštila souboj o tyto zákazníky bude mezi současnými hráči na trhu s elektronikou trvat minimálně do půlky příštího roku. „V Česku zůstali tři silní hráči. A teď jde o to, kdo získá zákazníky Okay, Mallu či CZC a na konci dne bude inkasovat tržby,“ říká Opluštil.
V rozhovoru mluví i o případných synergiích s jinými firmami, které ovládají vlastníci Planea. Anebo o plánech ve sportovním sponzoringu.
Jak vypadá letošní rok po byznysové stránce? A jaké je srovnání s loňskem?
Rok 2024 byl pro nás úspěšný, jsme spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli. Od roku 2019 nebyl jediný normální rok, každý byl složitý v něčem jiném, ale ten loňský byl extrém. Jsem v tomto byznysu od roku 1996, takže si troufnu říct, že můžu porovnávat.
V čem byl hektický?
Co se dočtete dál
- Jak se změnil poměr retailu a velkoobchodu v rámci Fast.
- Jaké dopady mělo přerozdělení trhu po Okay, Electro Worldu, CZC a Mall.cz.
- Jaký je podíl online prodeje.
- Jaké změny přinesla krize dodavatelských řetězců.
- Jakou strategii, investice a sponzoring plánuje Planeo do příštích let.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.