Již více než dva měsíce se podílím na hledání řešení problémů spojených se stavem automobilového průmyslu (nejen) v Evropě. Jde mimo jiné o to, že v příštím roce dojde v EU ke zpřísnění flotilových emisních limitů, jejichž splnění vyžaduje od automobilek navýšení prodeje nízkoemisních vozidel, jako jsou bateriové elektromobily, plug-in hybridy či hybridy s nízkou spotřebou. Tato pravidla byla dohodnuta před lety a v roce 2022 je podpořila také ACEA, lobbistická organizace zastupující automobilový průmysl.
Výkyvy poptávky na trhu, jen pozvolna klesající ceny nových elektromobilů a skepse značné části veřejnosti vedou k tomu, že podíly těchto aut zaostávají za očekáváními. Krátkodobé a nekoordinované podpůrné politiky členských států pak situaci často nejen neusnadňují, ale spíše komplikují.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- Jak se změní regulace emisí v EU?
- Jak automobilky reagují na nové emisní normy?
- Co se děje v politických debatách ohledně automobilového průmyslu?
- Jaký je návrh na tříleté hodnocení flotilových cílů?
- Jaké jsou bariéry pro dosažení konsenzu mezi subjekty?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.