Nemusíte mít statisíce, abyste mohli začít podnikat ve smysluplné franšíze. Novým trendem se totiž stávají vzdělávací programy "Jistě, zpočátku byly všechny franšízy u nás orientované jen na výuku angličtiny, protože v tom byla díra na trhu. Později se přidávaly i koncepty hudebních škol. Nově jsou trendem matematika, fyzika a geometrie. Vlastně si vychováváme malé architekty a to je fajn," říká Barbora Štanglová, šéfredaktorka časopisu Franchising. "Je to dobře proto, že my Češi se dokážeme naučit cizí jazyk, ale myslet technicky a používat matematiku, v tom máme velké rezervy," doplňuje.
Průkopníkem tohoto trendu je například franšíza Brick By Brick, která má od loňska první čtyři pobočky a letos chce otevřít dalších pět. Koncepce využívá kostek stavebnice Lego k tomu, aby se dětem od dvou do deseti let přiblížila fyzika, architektura a obecně matematika.Vstupní franšízový poplatek není vysoký − 49 tisíc korun, nicméně zájemce si musí pořídit kvalitní pomůcky, a ty v případě lega nestojí právě málo. Celková investice tak dosáhne zhruba 150 tisíc korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.