Více než 60 procent piva, které se vyrobí v národním podniku Budějovický Budvar, míří na export. A to i přesto, že na řadě trhů, jako třeba v USA, nemůže Budvar kvůli sporům o ochrannou známku s americkým Budweiserem prodávat pod svou tradiční značkou pro cizinu Budweiser Budvar, ale používá označení Czechvar.
Export bude pro čtvrtý největší tuzemský pivovar dál klíčový. Kromě sporů o značku ale musí Budvar ve světě reagovat i na jiné problémy. "U Velké Británie jsou nyní velká očekávání, co bude s brexitem. Navíc tam stagnuje spotřeba piva v restauracích," poznamenává generální ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák. Na jednom z nejdůležitějších zahraničních odbytišť společnost v minulých letech investovala do tankových technologií v řadě partnerských pubů.
Na domácím trhu spotřeba piva v posledních letech klesá, nejvíce podobně jako ve Spojeném království právě v restauracích. Tomu chce Budvar čelit mimo jiné investicemi do otevírání vlastních hospod, konceptů Budvarka.
Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.