Ve švýcarské společnosti Nestlé, která je největším světovým výrobcem potravin, probíhají rozsáhlé změny. Jejich cílem je pružněji reagovat na měnící se poptávku, kdy spotřebitelé po celém světě stále více žádají čerstvé potraviny místo trvanlivých pokrmů. A také chtějí jíst zdravěji.

"Jde o hlubokou transformaci našeho byznysu. Poptávka po produktech, které označujeme jako globální, polevuje, lidé se čím dál více zajímají o potraviny regionálního původu," konstatuje šéf koncernu Ulf Mark Schneider.

Jak dodává v listu Handelsblatt, hodně v ní spoléhá na novou posilu. Ve dvanáctičlenném představenstvu usedla − jako jediná žena − Béatrice Guillaumová-Grabischová. Oficiálně převzala odpovědnost za řízení lidských zdrojů, ale její pravomoci budou vzhledem k jejím zkušenostem širší.

10,5 mld. CHF

byl čistý zisk pro akcionáře, jehož loni dosáhla Nestlé. Bylo to o 40 procent více než v roce 2017. V přepočtu to odpovídá zhruba 237 miliardám korun.

V minulosti trvalo i několik let, než se nový produkt vyvinutý ve výzkumném centru Nestlé v Lausanne dostal ke spotřebitelům. "To už není možné. Novinky se musí na prodejních regálech objevit maximálně během několika měsíců," uvádí Guillaumová-Grabischová, která většinu své kariéry strávila v Německu a ve Švýcarsku.

Od archeologie k manažerské židli

Pracovní životopis čtyřiapadesátileté manažerky se podobá encyklopedii značek, které spotřebitelé dobře znají ze supermarketů. Zastávala důležité posty například v Paříži pro Colgate Palmolive, v Hamburku pro Beiersdorf, v Ženevě pro L'Oréal nebo v Berlíně pro Coca­-Colu.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jakou má nová členka představenstva Nestlé manažerskou pověst?
  • Nestlé se v poslední době zbavuje některého majetku. Co už společnost prodala a co je ještě na řadě?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se