Nucená protiepidemická omezení s sebou přinesla ochlazení globální ekonomiky. I přesto ale nejvýznamnější světové značky zaznamenaly masivní růst své hodnoty, ukazuje šetření výzkumné agentury Kantar. Podle aktuální verze jejího každoročního žebříčku BrandZ dosáhla v uplynulých 12 měsících stovka nejcennějších brandů planety celkové hodnoty 7,1 bilionu dolarů. To je částka srovnatelná se součtem ročního HDP Německa a Francie. Meziročně jsou hlavní globální značky cennější o 42 procent, což je tempo, které skoro čtyřikrát převyšuje průměrný roční nárůst za posledních 15 let. 

Už potřetí v řadě se nejcennějším brandem světa stal americký Amazon. Hodnota jeho značky nyní činí 684 miliard dolarů, tedy závratných 14,4 bilionu korun. Ještě loni přitom Kantar sílu tohoto brandu ocenil „jen“ na 416 miliard dolarů. 

Prvenství firmy Jeffa Bezose vyplývá právě z okolností pandemie. Lidé v koronakrizi na e-shopu Amazonu nakupují více. Posiluje také firemní divize AWS, která je největším světovým poskytovatelem cloudových serverů pro podniky. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru