Když byl malý, běhal doma mezi policemi plnými knih o výtvarném umění, maloval a četl překlady Shakespearových her od svého dědečka Erika A. Saudka. V době, kdy jiní řeší první milostná vzplanutí, sedal ke klavíru a začínal objevovat klasickou hudbu.

Dnes je devětatřicetiletý Josef Třeštík dramaturgem festivalu Pražské jaro a jeho rukopis lze poznat už z letmého pohledu do programu: promyšlený, odvážný, v jistém smyslu nespoutaný. Přestože do funkce nastoupil už v roce 2019, kvůli pandemii a faktu, že v klasické hudbě se plánuje roky dopředu, teprve nadcházející ročník nese Třeštíkův výraznější otisk. Dramaturgem Pražského jara byl naposledy Antonín Matzner, který zemřel roku 2017.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se