V závodech mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se na podzim kvůli nedostatku polovodičů na tři týdny zastavila výroba. Na odstavných plochách se začala kupit nedodělaná auta. Nyní sem dopadá i rozbouřené dění v koncernu Volkswagen. Do čela hlavní značky VW se od příštího července postaví dosavadní šéf Škodovky Thomas Schäfer. Předseda odborů a člen firemní dozorčí rady Jaroslav Povšík vidí budoucnost jako nejistou, neboť letos automobilka kvůli covidu a nedostatku čipů nevyrobí až 240 tisíc vozů. Stejné množství by v její produkci mohlo chybět i v roce 2022. „Myslím si, že nezvládneme naplnit plány ani ve druhé polovině příštího roku,“ říká v rozhovoru pro HN. Mluví také o budoucí Schäferově roli v koncernu nebo o odchodu Škodovky z čínského trhu.
HN: Jak to aktuálně vypadá v závodech Škodovky?
Stále jsme ve špatné situaci, nedostáváme z koncernu potřebné komponenty, především čipy. Problém se sice táhne s celým koncernem, ale ve Škodovce taháme za kratší provaz. Porsche dostává čipů nejvíc, protože má nejvyšší marže. Kvůli politickým vlivům pak mají vyšší příděly i Audi a Volkswagen. Na konci potravinového řetězce v koncernovém rozdělování čipů bojujeme se Seatem.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.