V závodech mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se na podzim kvůli nedostatku polovodičů na tři týdny zastavila výroba. Na odstavných plochách se začala kupit nedodělaná auta. Nyní sem dopadá i rozbouřené dění v koncernu Volkswagen. Do čela hlavní značky VW se od příštího července postaví dosavadní šéf Škodovky Thomas Schäfer. Předseda odborů a člen firemní dozorčí rady Jaroslav Povšík vidí budoucnost jako nejistou, neboť letos automobilka kvůli covidu a nedostatku čipů nevyrobí až 240 tisíc vozů. Stejné množství by v její produkci mohlo chybět i v roce 2022. „Myslím si, že nezvládneme naplnit plány ani ve druhé polovině příštího roku,“ říká v rozhovoru pro HN.  Mluví také o budoucí Schäferově roli v koncernu nebo o odchodu Škodovky z čínského trhu.

HN: Jak to aktuálně vypadá v závodech Škodovky?

Stále jsme ve špatné situaci, nedostáváme z koncernu potřebné komponenty, především čipy. Problém se sice táhne s celým koncernem, ale ve Škodovce taháme za kratší provaz. Porsche dostává čipů nejvíc, protože má nejvyšší marže. Kvůli politickým vlivům pak mají vyšší příděly i Audi a Volkswagen. Na konci potravinového řetězce v koncernovém rozdělování čipů bojujeme se Seatem.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se