Na nové auto se čeká přes rok, meziročně jsou o desetinu dražší a ojetiny jako dočasné řešení se už nevyplácí, jejich ceny vyrostly o pětinu. Český autoprůmysl je od loňska zasažen nedostatkem polovodičů i rostoucími cenami vstupů a vyhlídky na zvýšení výroby aut nejsou pozitivní ani na tento rok. Na podzim, když bylo nejhůře a produkce byly meziročně zhruba poloviční, přislíbil bývalý premiér Andrej Babiš celému sektoru od dodavatelů po automobilky podporu. Z té ale firmy stále neviděly ani korunu. „Autoprůmysl, nejen ten český, v roce 2021 dostával facky z každé strany. Zažil velmi náročný rok,“ shrnuje vedoucí partner pro automobilový sektor ve společnosti EY Petr Knap. Co čeká klíčové odvětví českého průmyslu v roce 2022?

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se