Jsou nedílnou součástí šatníku francouzské první dámy Brigitte Macronové, pro herečku Audrey Hepburnovou vznikl i speciální model. Řeč je o vuittonkách – kožených kabelkách s ikonickým logem LV. Jejich cena, stejně jako u dalšího luxusního zboží, se teď celosvětově zvyšuje. Ke zdražování přistupuje řada výrobců přepychových módních kusů. Zatím na to doplatila jenom značka Chanel.

Například společnost Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) zdůvodnila zdražení rostoucími náklady. „Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci,“ uvedla. Ceny zvedá po celém světě, a to u koženého zboží, módních doplňků a parfémů značky Louis Vuitton.

O kolik přesně se kupujícím nákup prodraží, není jasné. Koncern, do něhož patří i značky jako třeba koňak Hennessy, hodinky Tag Heuer, parfémy Guerlain nebo šampaňské Veuve Clicquot, to neuvedl.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se