Když v polovině března šéf představenstva španělské automobilky Seat Wayne Griffiths během výroční konference v Barceloně předestřel budoucnost firmy, nemluvil převážně o tradiční, více než 70 let staré značce, nýbrž o její podstatně mladší sestře zvané Cupra. Ta vznikla v únoru 2018 a zaměřila se na motoristický sport a výrobu vysoce výkonných, dražších vozů. Německý vlastník – koncern Volkswagen – ji v budoucnu vidí jako čistě elektrickou značku, která výrazně zlepší neuspokojivé hospodaření jeho španělské dcery.
Samotný Seat by se měl omezit na výrobu modelů se spalovacím motorem a také hybridních modelů nabíjených ze zásuvky. Jejich budoucnost je však v Evropě, ale i jinde ve světě velmi nejistá. Podle návrhu Evropské komise nové vozy od roku 2035 nebudou moci produkovat žádné emise oxidu uhličitého.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.