První generace čínských motoristů díky sedanu Volkswagen Santana poznala, co je to vlastně auto. Německý koncern vstoupil se svými vozy na čínský trh v první polovině 80. let minulého století. Investicemi do společných podniků významně přispěl k rozvoji autoprůmyslu a individuálního motorismu v Číně. Od té doby byl také skoro každý rok tamním nejúspěšnějším prodejcem, uvádí časopis Caixin Global. Ačkoliv zatím zůstává v Číně lídrem, končí jeho dominance. Na paty mu totiž stále více šlapou lokální konkurenti nabízející auta se špičkovou výbavou za menší peníze. Z těch zahraničních hlavně Toyota, Honda či Tesla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se