První generace čínských motoristů díky sedanu Volkswagen Santana poznala, co je to vlastně auto. Německý koncern vstoupil se svými vozy na čínský trh v první polovině 80. let minulého století. Investicemi do společných podniků významně přispěl k rozvoji autoprůmyslu a individuálního motorismu v Číně. Od té doby byl také skoro každý rok tamním nejúspěšnějším prodejcem, uvádí časopis Caixin Global. Ačkoliv zatím zůstává v Číně lídrem, končí jeho dominance. Na paty mu totiž stále více šlapou lokální konkurenti nabízející auta se špičkovou výbavou za menší peníze. Z těch zahraničních hlavně Toyota, Honda či Tesla.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.