Michalovi Š. z Prahy krátce před koncem loňského roku zavolala operátorka internetového prodejce Alza.cz a nabídla mu, zda si nechce dokoupit prodlouženou záruku na televizor, který si koupil před necelými dvěma roky. Michal Š. na nabídku, kterou mu následně poslala e-mailem, přistoupil. „Byl jsem s Alzou spokojen. Když se mi předtím televize pokazila, reklamaci vyřídili bez problémů,“ říká muž, který tak za prodloužení záruční doby o dva roky zaplatil 1556 korun.
Minulý týden ale překvapeně zjistil, že místo záruky dostal pojištění. Tedy zcela jinou službu, než mu operátorka nabízela a než si myslel, že koupil. Rozdíl je v tom, že zatímco při klasické záruce má právo na bezplatnou výměnu či opravu věci, případně vrácení všech peněz, pojištění má řadu výjimek. Pokud by se u něj například oprava nevyplatila, dostane zákazník zpět jen část peněz, za které zboží kupoval. Suma je snížená o to, nakolik je již věc opotřebovaná.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.