Michalovi Š. z Prahy krátce před koncem loňského roku zavolala operátorka internetového prodejce Alza.cz a nabídla mu, zda si nechce dokoupit prodlouženou záruku na televizor, který si koupil před necelými dvěma roky. Michal Š. na nabídku, kterou mu následně poslala e-mailem, přistoupil. „Byl jsem s Alzou spokojen. Když se mi předtím televize pokazila, reklamaci vyřídili bez problémů,“ říká muž, který tak za prodloužení záruční doby o dva roky zaplatil 1556 korun.
Minulý týden ale překvapeně zjistil, že místo záruky dostal pojištění. Tedy zcela jinou službu, než mu operátorka nabízela a než si myslel, že koupil. Rozdíl je v tom, že zatímco při klasické záruce má právo na bezplatnou výměnu či opravu věci, případně vrácení všech peněz, pojištění má řadu výjimek. Pokud by se u něj například oprava nevyplatila, dostane zákazník zpět jen část peněz, za které zboží kupoval. Suma je snížená o to, nakolik je již věc opotřebovaná.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.