Kvůli zpomalení pandemie koronaviru se výrobci a distributoru zdravotnického materiálu Batist Medical propadly o polovinu prodeje ochranných pomůcek včetně nanoroušek. Mnohem více zakázek naopak podnik z východočeského Červeného Kostelce začíná získávat od evropských firem, které se poučily z narušení dodavatelských řetězců během covidu. „Je až překvapivé, jak se najednou obrátili od Asie k evropským výrobcům. Je to zajímavý fenomén, který za posledních třicet let existence Batistu nepamatuji,“ popisuje majitel společnosti Tomáš Mertlík.

Firma vyrábí také pro konkurenci z řad globálních hráčů. Mezi její odběratele patří německá zdravotnická skupina B. Braun či celosvětová síť dialyzačních center Fresenius.
Batist Medical založil otec dnešního majitele Jaromír Mertlík před třiceti lety a v roce 2011 firmu prodal. Jeho syn ji před čtyřmi lety koupil zpátky od švédské korporace OneMed.

HN: Koronavirová pandemie letos zatím skončila. Jak to ovlivňuje vaši společnost, která vyráběla i nanoroušky?

Nanoroušky jsme začali vyrábět až v době koronaviru. Obyčejné roušky jsme už však dlouhé roky před pandemií dodávali zákazníkům z řad poskytovatelů lékařské a zdravotnické péče. Během koronavirové pandemie jsme upřeli veškerou pozornost právě na výrobky pro její zvládání a naopak jsme omezili ostatní aktivity, které jsme běžně dělali. Nemocnice byly zahlcené covidovými pacienty, takže se zastavily plánované operace, přitom výroba chirurgických setů je důležitá část našeho byznysu. Zaměřili jsme se tedy na ochranné pomůcky, jejichž spotřeba naopak vzrostla. Roušky, respirátory, pláště či rukavice kupovali i lidé mimo zdravotnictví, což nikdy předtím nebylo zvykem.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se