Osobní auto až 90 procent času stojí zaparkované doma, v práci nebo u supermarketu. Zato dodávky a užitkové vozy obecně musí prostě „makat“. Firmy je potřebují mít každý den v pohybu. Až dosud trhu s užitkovými auty zcela dominoval dieselový pohon. Drahá nafta a čím dál tím větší nabídka plně elektrických dodávek ale začínají situaci pomalu měnit.
Kupodivu elektromobilita začíná v té nejnáročnější oblasti, tedy spedici a logistice. Například mezinárodní balíkový přepravce GLS už od loňského července doručuje zásilky ve dvanácti městech Česka celkem 15 elektrickými dodávkami značek Mercedes, Renault a MAN. Zjevně se osvědčily, protože brzy přibudou další. Do konce tohoto roku rozšíří GLS svůj vozový park minimálně o dalších deset dodávek a stejný počet nákladních kol na elektrický pohon. Kromě toho na střechu nové haly mezinárodního třídicího centra v Jihlavě instaluje velkou fotovoltaickou elektrárnu, kterou využije právě i k nabíjení aut. Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika, si ale chválí i nákladní elektrokola, která pro GLS na zakázku vyrábí česká firma. „Doručování balíků pomocí nákladního elektrokola se nám v Praze velmi osvědčilo, kurýr denně doručí přibližně 50 menších a středně velkých balíků,“ říká Včela.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.