Francouzské supermarkety budou od podzimu výrazně šetřit drahými energiemi. Plánují tlumit světla v prodejnách, snížit vytápění nebo vypínat venkovní světelné reklamy po zavírací době. K podobným krokům se teď chystají i některé české obchodní řetězce.
Například Albert, který má v tuzemsku přes 300 obchodů, připravuje scénáře omezení spotřeby elektřiny i plynu. „Mezi hlavní opatření může patřit snižování teplot v prodejnách. Modelujeme scénáře snížení o jeden, dva a více stupňů a jejich dopad na zákazníky, nákupní prostředí a naše zaměstnance,“ přiznává Jiří Mareček, mluvčí prodejce, který patří nizozemské skupině Ahold.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.