Děti se spíš učí, kde leží hlavní město Keni, než aby věděly, že blockchain je digitální účetní kniha kryptoměn. V přípravě žáků na budoucnost je školství pomalé. Nestíhá se přizpůsobovat změnám, a i když má vzdělávání odrážet potřeby společnosti, nedělá to dostatečně rychle. Aspoň tak to vidí americký vědec s českými předky John Moravec.
„Okolo nás jsou teprve pár let naprosté novinky, které je třeba dětem vysvětlit. Příkladem může být kromě blockchainu i průmysl 4.0, umělá inteligence, virtuální realita nebo metaverzum. Ve školách ale takové termíny žáci zaslechnou jen zřídka,“ popisuje pro HN vědec, který se snaží o globální reformu vzdělávání.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.