Během příštích deseti let se podle šéfa tuzemského Continental Automotive Tomáše Vondráka automobilový průmysl nevrátí na rekordní úroveň z let 2017 nebo 2018. Tehdy se po celém světě každoročně vyrobilo přes 95 milionů vozů. „Aut se bude vyrábět méně, ale čipová náročnost na každý vyrobený vůz exponenciálně poroste,“ říká ředitel společnosti v rozhovoru pro HN.

Automobily bude zdražovat i větší tlak na elektromobilitu či větší technologickou vybavenost vozů. „Diskusí o tom, jak zajistit, aby si každá sociální třída mohla do budoucna vůz dovolit, vidím na svůj vkus málo,“ uvádí Vondrák.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.