Opatrně se přidávám k těm, kteří říkají, že umělá inteligence ohrozí pracovní místa novinářů, moderátorů a marketérů. Každý měsíc vznikají ne jednotky, ale snad desítky nástrojů založených na strojovém učení, jazykových modelech a dalších pokročilých technologiích. Čím víc nadšených uživatelů zkouší jejich veřejně dostupné verze, tím rychlejší bude cesta ke zlepšování výsledků. Především však vznikají nadstavbové služby, které spojují samostatné nástroje do větších celků. Navíc v uživatelsky příjemném prostředí, takže nepotřebujete žádné zvláštní počítačové znalosti k tomu, abyste vytvořili věrohodný výstup.

Brzdou toho, aby kreativní profese brzy nahradily virtuální stroje, je náš národní jazyk. Češtinou mluví deset milionů lidí a je to komplikovaný jazyk, takže u delšího textu poznáte, jestli ho napsal robot. Ale i středoevropský lingvistický model se rozvíjí velmi rychle, takže zpoždění za angličtinou, němčinou nebo španělštinou nebude tak velké. Ještě hůř bude, až se technologie naučí simulovat květnatou slovní zásobu, vyjádřit emoce anebo pohotově improvizovat podle reakcí okolí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.